Experienceit: Looking into 2020
San Francisco ja Silicon Valley 31.10-3.11.2016
Experienceit on tapahtuma, jossa tutustutaan kansainvälisiin digitaalisiin trendeihin ja kehityssuuntiin Knowitin järjestämällä matkalla. Visionamme on yhdessä löytää ja hyödyntää mahdollisuuksia, joita muut eivät huomaa, ja tuoda uutta näkökulmaa teknologian ja innovaatioiden hyödyntämiseen.
Tämän vuoden tapahtuma keskittyy asiakasuskollisuuden ja sitouttamisen lisäämiseen, disruptiivisiin liiketoimintamalleihin ja uusien liiketoimintakonseptien luontiin. Näihin tutustumme vierailemalla johtavissa Silicon Valleyn ja San Franciscon kasvu- ja teknologiayrityksissä.
Lähde mukaan Looking into 2020 -matkalle 31.10-3.11.2016. Aloitamme tervetuliaisillallisella sunnuntaina 30.10.2016 San Franciscossa, josta jatkamme
agendan mukaisilla yritysvierailuilla Silicon Valleyssa.
Hinta: 2155€
Osallistujamäärä on rajoitettu noin 20:een osallistujaan, jotta osallistujat saavan parhaan mahdollisen verkostoitumishyödyn. Hintaan kuuluu kuljetukset paikan päällä Silicon Valleyssa ja lounaat. Kokemuksemme mukaan osallistujat haluavat varata itse matkansa ja hotellinsa, joten lennot San Franciscoon ja takaisin, hotellivaraukset ja illalliset ovat osallistujien itse varattavissa.
Lisätietoja: Janne Tuominiemi 040-5547416 tai janne.tuominiemi@knowit.fi
Agenda eli yritykset joissa vierailemme:
Yhtiön liiketoiminta keskittyy digitaalisen identiteetin luomiseen ja IOT-palveluihin. Yrityksen on perustanut ruotsalainen Lasse Andresen, sillä on 450 työntekijää ja sen pääkonttori on San Franciscossa.
Neo4j on maailman johtava graafitietokantojen kehittäjä. Graafitietokanta (graph database) soveltuu kompleksisten ja jäsentelemättömien tietojen käsittelyyn, mikä on perinteisessä tietokannassa yleensä ongelmallista ja sopii käytettäväksi erityisesti silloin, kun tietojen väliset yhteydet ovat vähintään yhtä tärkeitä kuin itse tiedot. Asiakkaina on mm. Ebay, Adobe, Pitney Bowes ja Walmart.
Vuosikymmenessä YouTube on mullistanut median ja mainonnan. Yritys laajentaa liiketoimintaansa jatkuvasti sekä kokeilee ja kehittää uudenlaisia liiketoimintamalleja. Youtuben pääkonttori sijaitsee Silicon Valleyssa.
Livefyre on osallistavan sisältömarkkinoinnin edelläkävijä. Adobelle hiljattain myyty yritys on ollut vuosia San Franciscon teknologia-alan mielenkiintoisimpia ja halutuimpia työnantajia.
Samba TV seuraa reaaliajassa kaikkia tv-kanavia ja niiden mainoskampanjoita Yhdysvalloissa. Yritys on rakentanut teknologia-alustan, joka tarjoaa sekä tv-kanaville että mainostajille uudenlaisen näkymän kampanjoiden toimivuuteen ja cross-device kohdennukseen. Oman sloganinsa mukaan he ”ottavat televisiolta pulssin".
Tämä pieni San Franciscossa sijaitseva yritys pyrkii yhdistämään brändit ja pelaajat luomalla totutusta poikkeavia, interaktiivisia kohtaamisia eri pelialustoilla. Täydellinen esimerkki kiehtovasta niche-alan innovaattorista.
PopSugar aloitti julkkisblogina, mutta on kehittynyt yhdeksi maailman johtavista tekijöistä sisällön ja sähköisen kaupankäynnin yhdistämisessä. Teknologia ohjaa kaikkea heidän tekemistään.
AppNexus on johtava digitaalisen mainonnan verkkoalusta.
PayPal on yksi maailman johtavista "uusista" maksualustoista. Tutustumme yhtiön visioon tulevaisuuden maksamisesta.
360 Payment Solutions on digitaalisen maksamisen haastaja, joka keskittyy mobiilimaksamiseen.
Intel on maailman johtava sirutoimittaja ja IOT-liiketoiminnan edelläkävijä. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Silicon Valleyssa.
Kaikki tietävät Googlen. Tällä kertaa tapaamme Googlen IOT-asiantuntijoita.
Cisco on yksi suurimmista infrayrityksistä. Olemme parhaillaan järjestämässä tapaamista heidän IOT-osastonsa kanssa kuullaksemme mikä Ciscon näkemys on tulevaisuudesta.
Uber on jakamistalouden tunnetuin pelaaja. He ovat muutamien vuosien ajan kehittäneet taksiliiketoiminnan mullistavaa ratkaisuaan ja harkitsevat nyt siirtymistä uusille toimialoille.
Singularity University on teknologiaan ja tulevaisuuteen keskittynyt ajatushautomo.
KUVIA AIEMMILTA EXPERIENCEIT-MATKOILTA: